FANDOM

Tłumaczenie z http://wiki.pirates-without-borders.org/Codex skopiowane z http://partiapiratów.pl/2012/04/18/kodeks-piratow/

Piraci są wolniEdytuj

Piraci kochają wolność, niepodleglość, są niezależni i odrzucają ślepe posłuszeństwo. Wspierają wolność informacji i wypowiedzi. Pirat podejmuje odpowiedzialność, która przychodzi z wolnością.

Piraci szanują prywatnośćEdytuj

Piraci chronią prywatność. Walczą z rosnącą manią inwigilacji ze strony państwa i gospodarki, ponieważ uniemożliwia ona wolny rozwoju osobowości. Bez prywatności i sfery osobistej nie możliwe jest wolne społeczeństwo demokratyczne.

Piraci są krytyczniEdytuj

Piraci są kreatywni, ciekawi i nie akceptują bezkrytycznie status quo. Są krytyczni wobec systemów, szukaja słabych punktów i znajaduja sposoby ich wyeliminowania. Piraci uczya się na swoich błędach.

Piraci są szczerzyEdytuj

Dotrzymuja raz danego słowa. Solidarność przy wspólnych celach jest ważna. Piraci przeciwdziałają znieczulicy społecznej i działają w sytuacjach wymagających odwagi cywilnej.

Piraci szanują życieEdytuj

Piraci są pokojowi. Odrzucają karę śmierci i niszczenie natury. Piraci reprezentują odpowiedzialne podejście do środowiska i zasobów naturalnych. Nie akceptujemy patentów na życie.

Piraci są żądni wiedzyEdytuj

Dostęp do informacji, edukacji, wiedzy i wyników nauki musi być możliwy bez nieograniczeń. Piraci wspierają wolną kulturę i oprogramowanie.

Piraci są społeczniEdytuj

Piraci szanują godność ludzką. Piraci wyznają solidarność społeczeństwa, w którym silniejsi wspierają słabszych. Piraci reprezentują kulturę polityczną opartą rzeczowości i fair play.

Piraci są międzynarodowiEdytuj

Piraci są częścią ruchu globalnego. Korzystają z możliwości Internetu. To pozwala piratom myśleć i działać ponad granicami państw i narodów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki