FANDOM

Skrócona wersja starego programu PP (za https://www.facebook.com/notes/partia-pirat%C3%B3w/skr%C3%B3cona-propozycja-programu-polskiej-partii-pirat%C3%B3w/10150892875769294).

  1. Wolność/Swoboda korzystania z dóbr kultury - Zagwarantowanie przez Konstytucję prawa do nieskrępowanego dostępu i korzystania z dzieł takich jak, np.: książki, muzyka oraz filmy i inne. Niezależnie od formy przekazu.
  1. Reforma systemu patentowego - wspieranie innowacyjności zamiast ochrony monopoli.
  1. Ochrona nietykalności osobistej i prawa do prywatności obywatela - Zniesienie retencji danych i zagwarantowanie tajemnicy komunikacji.
  1. Otwarta administracja państwowa - zapewnienie każdemu obywatelowi bezproblemowego kontaktu z administracją przy wykorzystaniu możliwie najlepszych standardów.
  1. twartość gospodarcza - Stworzenie administracji przyjaznej przedsiębiorcom i obywatelom, uproszczenie przepisów oraz ograniczenie samowoli biurokratów.
  1. Bezpłatne szkolnictwo - Egzekwowanie konstytucyjnego prawa obywatela do darmowej edukacji w szkołach publicznych; m.in. dzięki wprowadzeniu wolnych podręczników.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki